0787 733 743 [email protected]

Firmele mici și mijlocii din România vor primi fonduri nerambursabile de la stat de până la 50.000 de lei pentru a se promova si alte activitati specifice internationalizarii.

Firmele beneficiare vor putea primi maximum 50.000 RON, ajutor nerambursabil de la stat, intr-un an. Intensitatea sprijinului este de 90%, fara TVA, ceea ce inseamna ca firma va trebuie sa vina cu restul de 10% din cheltuieli. TVA-ul nu este eligibil, dar ca sa nu il platiti din fonduri proprii, puteti sa lucrati cu firme neplatitoare de TVA si astfel nu veti plati TVA-ul.

Cine va putea lua banii de la stat in programul Internationalizare:

Aceasta schema de ajutor de minimis va putea fi accesata de microintreprinderi si firme mici si mijlocii (IMM) care au ca obiect de activitate productia de bunuri si/sau prestari de servicii (codurile CAEN principal si/sau secundar autorizat conform Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare).

Acestea NU folosesc ajutorul pentru achizitionarea de vehicule de transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost.

De asemenea, vor fi exceptate de la ajutor firmele din sectoarele de pescuit, acvacultura,  agricultura, prelucrare agricola si altele.

Cheltuielile eligibile – ce vor putea face firmele cu banii de Internationalizare

In limita celor 50.000 RON se vor putea face cheltuieli pentru activitati specifice internationalizarii, insa vor fi si plafoane pe categorii de cheltuieli:

  • 30.000 RON – Participari individuale la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu. Se vor deconta taxe obligatorii, cum sunt taxele de participare, de inscriere in catalog, de asigurare fara a se limita la acestea, inchiriere spatiu expozitional, amenajare stand, utilitati necesare desfasurarii functionalitatii standului in perioada expozitiei (internet, curent, fara a se limita la acestea).
  • 15.000 RON – Taxe de participare la misiuni economice organizate in strainatate.
  • 10.000 RON – Realizarea unui site pe Internet/aplicatie pentru mobil, pentru prezentarea activitatii firmei solicitante si a produselor promovate, in limba romana si limba engleza cu obligativitatea mentinerii paginii active cel putin 1 an de la data crearii.
  • 10.000 RON – Documenare si studii de piata.
  • 10.000 RON – Cheltuieli pentru realizarea urmatoarelor activitati: materiale promotionale, panouri publicitare, video publicitar, precum si alte activitati de promovare si sustinere a internationalizarii cu obligativitatea participarii la un targ international sau la o misiune economica in strainatate.
  • 5.000 RON – Crearea identitatii vizuale a unui operator economic roman (marca, sigla, slogan).
  • 5.000 RON – Participari la cursuri de pregatire, in tara si/sau in strainatate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piete. Se acopera doar taxa de participare.

In cadrul acestui program, este obligatoriu sa participati la cel putin un targ/expozitie/misiune internationala. Puteti sa identificati pe internet, un targ international care se pliaza pe codul caen cu care vreti sa aplicati. Sunt foarte multe disponibile.

O lista cu targuri internationale, la care puteti sa participati, gasiti AICI. Pe internet, puteti sa identificati si alte targuri internationale.

Trebuie sa identificati, in mod obligatoriu, un targ care va avea loc pana la finalul anului 2017, la care sa participati.
Pe acest program se va merge pe rambursarea cheltuielilor. Dupa efectuarea acestora, Guvernul va va deconta facturile, pe baza unui dosar de achizitii.

Nu sunt eligibile: – Decontarea transportului si cazarea delegatilor firmei la targul international.

Programul urmareste:

  • a) promovarea produselor si serviciilor intreprinderilor mici si mijlocii pe noi piete externe;
  • b) stimularea comunicarii si a parteneriatului in afaceri;
  • c) pregatirea intreprinzatorilor in domeniul tehnicilor de promovare a produselor si serviciilor pe noi piete.

Selectia firmelor care vor beneficia de aceasta finantare se va face pe principiul primul venit – primul servit (bineinteles, aplicatia trebuie sa respecte conditiile de forma specifice si sa fie valida).

Oferim servicii complete, pentru accesarea acestei finantari (intocmirea dosarului, a cererii de finantare si depunerea on-line a aplicatiei). De altfel, pentru a avea sanse cat mai mari, ne asumam depunerea aplicatiei dvs, in cel mult 36 de ore de la momentul in care incep depunerile (selectia se face pe principiul – primul sosit, primul servit).